Adeo POS i e-Račun Kome je potreban e-Račun, a kome ne.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Što je e-račun

E-račun je dokument koji je po svom sadržaju istovjetan papirnom računu te se šalje i zaprima u elektroničkom obliku koji omogućava njegovu automatsku i strojnu obradu. Usklađen je s preporučenim standardima i EU direktivom – Direktiva 2014/55/EU.

Cilj primjene Direktive je promicanje primjene elektroničkog izdavanja računa u javnoj nabavi.

Prednosti uvođenja e-računa u javnu nabavu su:

  • ušteda u obradi ulaznih računa zbog automatiziranog unosa računa
  • bolja raspodjela ljudskih resursa i veća produktivnost
  • sigurna pohrana svih računa s prilozima u sustavu e-Arhiva
  • brzo pretraživanje primljenih i arhiviranih računa
  • brža i jednostavnija revizija računa
  • kreiranje prilagođenih izvještaja

Uvođenje primjene e-računa ima za cilj unapređenje poslovanja i ostvarenje ušteda za svaku pojedinu instituciju i za gospodarstvo u cjelini.

Fina i e-Račun

Adeo POS Fiskalna blagajna - eRačun
Adeo POS Fiskalna blagajna – eRačun

Temeljem Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, Fina (e-Račun) postaje centralni informacijski posrednik koji obavlja uslugu zaprimanja i slanja elektroničkih računa i pratećih isprava. Drugim riječima, Fina obavlja elektroničku razmjenu računa između izdavatelja e-računa i javnih naručitelja, izuzev jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih subjekata u pretežno njihovom vlasništvu, u skladu s europskom normom. Na Fininu centralnu platformu za razmjenu e-računa obavezni su se povezati svi informacijski posrednici iz članka 3. točke 4. Zakona.

Krajnji rok za izdavanje e-računa prema obveznicima javne nabave?

Izdavatelji e-računa obavezni su izdavati i slati elektroničke račune i prateće isprave sukladno europskoj normi najkasnije od 1. srpnja 2019. godine.

Zakon se primjenjuje na javne i sektorske naručitelje kao obveznike javne nabave. Zakon se primjenjuje i na izdavatelje elektroničkih računa u postupcima javne nabave te informacijske posrednike koji pružaju usluge razmjene elektroničkih računa i pratećih isprava u postupcima javne nabave.

Što e-Račun znači malom poduzetniku?

Ako ne poslujete sa državnim tijelima, jedinicama lokalne uprave i javnim ustanovama, NISTE obavezni izdavati e-račune.

Ako ste samostalni poduzetnik, ne poslujete sa državom ni državnim tvrtkama, ne izdajete državi niti državnim tvrtkama račune za svoje usluge i/ili proizvode, NE TREBA Vam usluga e-Račun.

Sve što Vam je potrebno je Adeo POS blagajna.

Adeo POS i FINA e-Račun

Adeo POS

Izdavatelji e-računa koji nemaju velik broj računa na mjesečnoj razini, a imaju potrebu poslati e-račun prema obvezniku javne nabave, mogu to učiniti putem Fina web aplikacije e-Račun za poslovne subjekte.

Adeo POS Fiskalna blagajna - FINA web
Adeo POS Fiskalna blagajna – FINA web

Koji su preduvjeti za pristup Fina web-aplikaciji e-Račun za poslovne subjekte za pojedinačno slanje elektroničkih računa?

Preduvjet za pristup web-aplikaciji je posjedovanje digitalnog certifikata na Fina e-kartici ili USB tokenu i/ili tokenima banaka s kojima Fina ima poslovni ugovor o izdavanju certifikata (ZABA, PBZ, RBA, Slatinska banka, OTP banka). Također, web-aplikaciji je moguće pristupiti i putem digitalnih certifikata na elektroničkoj osobnoj iskaznici (eOI) izdanoj od strane AKD-a, ako e-račun izdaje fizička osoba (građanin).

Prije slanja e-računa, izdavatelj e-računa treba:

  • popuniti Pristupnicu za servis e-Račun
  • imati Finine digitalne certifikate na Fina e-kartici ili CoBrended kartici/tokenu banke (ZABA, PBZ, RBA, Slatinska banka, OTP banka)

Stoga za sve naše korisnike koji povremeno imaju potrebu fakturirati državi i koristiti e-Račun, tu je Fina e-Račun. Sve potrebno najvjerojatnije već imate kod sebe (token ili e-Osobnu).

Ne postoji zakonska obveza za razmjenu e-računa s drugim tvrtkama osim državnih koje su obveznici javne nabave.

Adeo POS Fiskalna blagajna - Sunmi - M2pay kartična naplata
Adeo POS Fiskalna blagajna – Sunmi – M2pay kartična naplata

Koje su sve funkcionalnosti Fina web-aplikacije e-Račun ako se e-računi prosljeđuju pojedinačno putem web-aplikacije?

Kao izdavatelj (pošiljatelj) e-računa možete unositi e-račune, dodavati prateće isprave e-računima, potpisivati i slati iste. Putem web-aplikacije možete pratiti statuse poslanih e-računa, je li e-račun prihvaćen ili odbijen. Izdavatelj (pošiljatelj) e-računa zaprimit će informaciju o statusu e-računa ako obveznik javne nabave (primatelj) takvu informaciju pošalje.

Kroz radnu arhivu servisa e-Račun možete pretraživati poslane e-račune po različitim kriterijima.

Dodatno, možete pogledati listu najčešćih pitanja i odgovora na Fininim stranicama.

Adeo POS – integracija e-Račun

Adeo POS tim ima u planu integrirati veleprodajni modul s e-Računom u jednoj od sljedećih verzija aplikacije, vjerojatno tijekom 2020. godine.

Adeo POS blagajne do tada neće imati mogućnost integracije s e-Račun servisima, no kao što je prethodno opisano, za sada nam nije niti potrebno. Većina naših korisnika ne posluje sa državom, stoga im ne trebaju e-računi. Adeo POS korisnici koji povremeno imaju potrebu fakturirati državi i koristiti e-Račun, mogu koristiti Fina servis i web-aplikaciju.

 

[/vc_column_text][vc_column_text]

Što je e-račun

E-račun je dokument koji je po svom sadržaju istovjetan papirnom računu te se šalje i zaprima u elektroničkom obliku koji omogućava njegovu automatsku i strojnu obradu. Usklađen je s preporučenim standardima i EU direktivom – Direktiva 2014/55/EU.

Cilj primjene Direktive je promicanje primjene elektroničkog izdavanja računa u javnoj nabavi.

Prednosti uvođenja e-računa u javnu nabavu su:

  • ušteda u obradi ulaznih računa zbog automatiziranog unosa računa
  • bolja raspodjela ljudskih resursa i veća produktivnost
  • sigurna pohrana svih računa s prilozima u sustavu e-Arhiva
  • brzo pretraživanje primljenih i arhiviranih računa
  • brža i jednostavnija revizija računa
  • kreiranje prilagođenih izvještaja

Uvođenje primjene e-računa ima za cilj unapređenje poslovanja i ostvarenje ušteda za svaku pojedinu instituciju i za gospodarstvo u cjelini.

Fina i e-Račun

Adeo POS Fiskalna blagajna - eRačun
Adeo POS Fiskalna blagajna – eRačun

Temeljem Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, Fina (e-Račun) postaje centralni informacijski posrednik koji obavlja uslugu zaprimanja i slanja elektroničkih računa i pratećih isprava. Drugim riječima, Fina obavlja elektroničku razmjenu računa između izdavatelja e-računa i javnih naručitelja, izuzev jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih subjekata u pretežno njihovom vlasništvu, u skladu s europskom normom. Na Fininu centralnu platformu za razmjenu e-računa obavezni su se povezati svi informacijski posrednici iz članka 3. točke 4. Zakona.

Krajnji rok za izdavanje e-računa prema obveznicima javne nabave?

Izdavatelji e-računa obavezni su izdavati i slati elektroničke račune i prateće isprave sukladno europskoj normi najkasnije od 1. srpnja 2019. godine.

Zakon se primjenjuje na javne i sektorske naručitelje kao obveznike javne nabave. Zakon se primjenjuje i na izdavatelje elektroničkih računa u postupcima javne nabave te informacijske posrednike koji pružaju usluge razmjene elektroničkih računa i pratećih isprava u postupcima javne nabave.

Što e-Račun znači malom poduzetniku?

Ako ne poslujete sa državnim tijelima, jedinicama lokalne uprave i javnim ustanovama, NISTE obavezni izdavati e-račune.

Ako ste samostalni poduzetnik, ne poslujete sa državom ni državnim tvrtkama, ne izdajete državi niti državnim tvrtkama račune za svoje usluge i/ili proizvode, NE TREBA Vam usluga e-Račun.

Sve što Vam je potrebno je Adeo POS blagajna.

Adeo POS i FINA e-Račun

Adeo POS

Izdavatelji e-računa koji nemaju velik broj računa na mjesečnoj razini, a imaju potrebu poslati e-račun prema obvezniku javne nabave, mogu to učiniti putem Fina web aplikacije e-Račun za poslovne subjekte.

Adeo POS Fiskalna blagajna - FINA web
Adeo POS Fiskalna blagajna – FINA web

Koji su preduvjeti za pristup Fina web-aplikaciji e-Račun za poslovne subjekte za pojedinačno slanje elektroničkih računa?

Preduvjet za pristup web-aplikaciji je posjedovanje digitalnog certifikata na Fina e-kartici ili USB tokenu i/ili tokenima banaka s kojima Fina ima poslovni ugovor o izdavanju certifikata (ZABA, PBZ, RBA, Slatinska banka, OTP banka). Također, web-aplikaciji je moguće pristupiti i putem digitalnih certifikata na elektroničkoj osobnoj iskaznici (eOI) izdanoj od strane AKD-a, ako e-račun izdaje fizička osoba (građanin).

Prije slanja e-računa, izdavatelj e-računa treba:

  • popuniti Pristupnicu za servis e-Račun
  • imati Finine digitalne certifikate na Fina e-kartici ili CoBrended kartici/tokenu banke (ZABA, PBZ, RBA, Slatinska banka, OTP banka)

Stoga za sve naše korisnike koji povremeno imaju potrebu fakturirati državi i koristiti e-Račun, tu je Fina e-Račun. Sve potrebno najvjerojatnije već imate kod sebe (token ili e-Osobnu).

Ne postoji zakonska obveza za razmjenu e-računa s drugim tvrtkama osim državnih koje su obveznici javne nabave.

Adeo POS Fiskalna blagajna - Sunmi - M2pay kartična naplata
Adeo POS Fiskalna blagajna – Sunmi – M2pay kartična naplata

Koje su sve funkcionalnosti Fina web-aplikacije e-Račun ako se e-računi prosljeđuju pojedinačno putem web-aplikacije?

Kao izdavatelj (pošiljatelj) e-računa možete unositi e-račune, dodavati prateće isprave e-računima, potpisivati i slati iste. Putem web-aplikacije možete pratiti statuse poslanih e-računa, je li e-račun prihvaćen ili odbijen. Izdavatelj (pošiljatelj) e-računa zaprimit će informaciju o statusu e-računa ako obveznik javne nabave (primatelj) takvu informaciju pošalje.

Kroz radnu arhivu servisa e-Račun možete pretraživati poslane e-račune po različitim kriterijima.

Dodatno, možete pogledati listu najčešćih pitanja i odgovora na Fininim stranicama.

Adeo POS – integracija e-Račun

Adeo POS tim ima u planu integrirati veleprodajni modul s e-Računom u jednoj od sljedećih verzija aplikacije, vjerojatno tijekom 2020. godine.

Adeo POS blagajne do tada neće imati mogućnost integracije s e-Račun servisima, no kao što je prethodno opisano, za sada nam nije niti potrebno. Većina naših korisnika ne posluje sa državom, stoga im ne trebaju e-računi. Adeo POS korisnici koji povremeno imaju potrebu fakturirati državi i koristiti e-Račun, mogu koristiti Fina servis i web-aplikaciju.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Podijeli:

Započnite prodavati s nama.

Registrirajte se samostalno i iskoristite 30 dana besplatnog probnog razdoblja.