Poduzetničke vode prvi put…Paušalni obrt – Što nakon otvaranja ? Adeo POS?
Paušalni obrt – Nakon puno razmišljanja odlučili ste se na taj VELIKI korak i otvorili ste Paušalni obrt.
Tu odluku ste donijeli lutajući bespućima interneta, u kojima ste možda naišli i na ovaj članak o prednostima i nedostacima paušalnog obrta, nakon čega ste došli do zaključka da je to ipak najbolja opcija za vas.
Budući da ulazite u poduzetničke vode prvi put, niste sigurni što i kako dalje…
Otvorio sam Paušalni obrt – Treba li mi knjigovođa?
NE!
Paušalni obrt ima minimalnu količinu obvezne papirologije.
Obrtnik paušalist ne vodi poslovne knjige. Dužan je voditi evidenciju o prometu – Obrazac KPR.
U Obrascu KPR obrtnik je obvezan evidentirati sve izlazne račune – iznose naplaćene u gotovini i bezgotovinskim putem.
Također, za svaku isporuku i obavljenu uslugu dužan je izdati račun kupcu i to propisanog sadržaja
(računi moraju sadržavati najmanje podatke o izdavatelju, nadnevku izdavanja računa, broju računa, nazivu robe ili usluge, jediničnoj cijeni i ukupnom iznosu računa).
Najkasnije 15 dana po isteku kalendarske godine obrtnik je dužan Poreznoj upravi dostaviti izvješće o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćenom paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak (Obrazac PO-SD).
Obrazac PO-SD popunjava se pomoću podataka iz KPR obrasca.
Jeste li obveznici fiskalizacije?
DA!
Dopunom zakona o fiskalizaciji, od 1. srpnja 2017. godine, obrisao se pojam “mali obveznik fiskalizacije”.
Više detalja možete pronaći na stranicama Porezne uprave “mali obveznik fiskalizacije“.
Obveznici ste fiskalizacije prema svim pravilima kao i drugi pravni subjekti – ako imate promet u gotovini.
Plaćanje karticama Maestro, Visa, Mastercard, American Express i drugim kreditnim i debitnim karticama smatra se prometom u gotovini, za koji je potrebno provesti postupak fiskalizacije izdavanja računa.
Nije potrebno provesti postupak fiskalizacije izdavanja računa ako se plaća općom uplatnicom na račun, i ako se plaća sa računa na račun.
Na stranicama porezne uprave možete pronaći i često postavljana pitanja.
Je li mi potreban digitalni certifikat?
Ovisi.
Ako ćete proizvode i/ili usluge naplaćivati ISKLJUČIVO virmanski – plaćanjem s računa na račun ili općom uplatnicom, tada niste obveznici fiskalizacije i nije vam potreban digitalni certifikat.
U suprotnom ste obveznici fiskalizacije i potreban vam je digitalni certifikat.
Detalje o digitalnom certifikatu možete pronaći u ovom članku.
Je li mi potrebna blagajna?
Ovisi.
Ako ćete proizvode i/ili usluge naplaćivati ISKLJUČIVO virmanski – plaćanjem s računa na račun ili općom uplatnicom, tada niste obveznici fiskalizacije i nije nužno da imate fiskalnu blagajnu.
U suprotnom ste obveznici fiskalizacije i potrebna vam je fiskalna blagajna.
U oba slučaja možete koristiti naše Adeo POS rješenje.
Adeo POS rješenje vam omogućuje kreiranje ponuda, izdavanje računa, evidencija i backup podataka u Cloudu.
Obrasci KPR i PO-SD su vam uvijek na dohvat ruke i dostupni su na vašem Adeo POS Cloudu u bilo kojem trenutku.
Adeo POS fiskalna blagajna za paušalni obrt, NE fiskalna blagajna i paušalni obrt
Ako koristite našu Adeo POS fiskalna blagajna za paušalni obrt, kompletnu brigu o računima, izgledu računa, backupu podataka i godišnjim izvještajima možete prepustiti nama.
Izdavanje računa nikad nije bilo lakše, bilo da se radi o gotovinskim ili bezgotovinskim računima, fiskaliziranim ili ne fiskaliziranim računima!
Također, ako trebate kreirati ponude, a tek potom račune iz ponuda, sve to možete obavljati jednostavno s našim sustavom Adeo POS.
Fiskalnu blagajnu Adeo POS možete koristiti i na svojem Android mobilnom uređaju, a ako imate potrebu izdavati i printati gotovinske račune, to možete pomoću bluetooth printera koji možete kupiti od nas – Adeo POS BT Printer.