Skip to content
  • Prijava
  • Registracija
  • Partnerstvo
  • O nama
  • Kontakt
  • Podrška
0,00 € 0 Cart
  • Rješenja za fiskalizaciju i eRačune
    • Sva rješenja
    • eRačuni
    • eFree - besplatno

    B2B poslovanje – Isprobajte naš sustav. Idealno rješenje za paušalce, odvjetnike, obrtnike, ugostitelje i trgovce.

    • Start - 60€/god. + PDV

    B2B poslovanje – Cjelovito rješenje s fiskalnom blagajnom i integriranim eRačunima.

    • Basic - 120€/god. + PDV

    B2C Maloprodaja – Integrirana fiskalna blagajna za maloprodajne djelatnosti..

    • Standard - 180€/god. + PDV

    B2B i/ili B2C Prodaja – Fiskalna blagajna s eRačunima, kartičnom naplatom i robnim poslovanjem. 

    • Pro - 300€/god. + PDV

    B2B i/ili B2C – Fiskalna blagajna i eRačuni s kartičnom naplatom, normativima, sastavnicama i drugim naprednim modulima.

  • Uređaji

    Adeo POS uređaji

    Sustavi za naplatu

    Adeo KDS

    Digitalni kuhinjski sustav

    Order Express

    Samoposlužni kiosk

  • Kartično poslovanje
    • Mogućnosti kartične naplate
    • Worldline
    • M2Pay
    • myPOS
    • Teya
    • Viva.com
    • Nexi
  • Cjenik
  • Novosti
  • API
Želim ponudu
Zatraži ponudu
Cjenik
Kontakt
Podrška
  • Adeo eRačun
  • Vodič za registraciju informacijskog posrednika
  • Rješenja za fiskalizaciju i eRačune
  • API za fiskalizaciju i eRačune
  • Kartično poslovanje
  • POS Uređaji
  • Kuhinjski sustavi
  • Samoposlužni kiosci
  • O nama
  • Novosti
  • Partnerstvo

Zapratite nas!

0,00 € 0 Cart

Što je zapravo fiskalizacija računa?

  • 18 prosinca, 2018
  • Sandra Batur

Što je zapravo fiskalizacija računa?

Potaknuti čestim upitima naših korisnika o tome što im sve treba za fiskalizaciju i što se i kada od podataka šalje u Poreznu upravu, donosimo Vam ovaj članak, u kojem ćemo jednostavnim rječnikom pojasniti što je fiskalizacija računa, što se sve u tom procesu događa i kojim redoslijedom. U ovom članku ćemo govoriti prvenstveno o fiskalizaciji u Hrvatskoj, dok se u drugim zemljama taj proces može razlikovati.

Fina i digitalni certifikat

Kao što i sami znate, jedan je od osnovnih koraka u postupku nabave fiskalnog rješenja ishodovanje certifikata za fiskalizaciju u Fini. Pojednostavljeno rečeno, digitalni certifikat je zapravo datoteka koja ima pripadajuću lozinku.

Čemu služi digitalni certifikat?

Digitalni certifikat možemo zamisliti kao jedinstvenu šifru poduzeća kojom možete šifrirati poruku koju šaljete u Poreznu upravu u postupku fiskalizacije računa.

Prijava poslovnog prostora u Poreznu upravu

Poslovni prostor svake tvrtke u ima svoju jedinstvenu oznaku u Poreznoj upravi (npr. POSL1, P1, p2 i sl.). O prijavi samog poslovnog prostora pisali smo i ranije, ali ono što je ključno za fiskalizaciju računa je jedinstvena oznaka poslovnog prostora.

 

Fiskalizacija računa ZK i JIR

Svi znamo da se cijeli proces fiskalizacije vrti oko dva podatka: ZK i JIR. U nastavku donosimo pojašnjenje što ta dva podatka predstavljaju i kako se zapravo dobiju.

Prvi korak u procesu fiskalizacije računa je izračun ZK-a, nakon čega se račun šalje u Poreznu upravu.

ZK ili zaštitni kod je niz znakova koji izračunava blagajna, a računa se iz sljedećih podataka koristeći digitalni certifikat:

  • OIB poduzeća
  • Datum i vrijeme izdavanja računa
  • Redni broj računa
  • Oznaka poslovnog prostora
  • Oznaka blagajne
  • Ukupni iznos računa

JIR ili jedinstveni identifikator računa je broj koji dodjeljuje Porezna uprava u procesu fiskalizacije računa.

Prilikom slanja računa u Poreznu upravu najvažnije je istaknuti da se šalju sljedeći podaci:

  • OIB poduzeća
  • Je li poduzeće u sustavu PDV-a
  • Datum i vrijeme izdavanja računa
  • Redni broj računa
  • Oznaka poslovnog prostora
  • Oznaka blagajne
  • PDV (stopa, osnovica i iznos)
  • Porez na potrošnju (stopa, osnovica i iznos)
  • Ukupan iznos računa
  • Način plaćanja računa
  • OIB blagajnika
  • Zaštitni kod koji je izračunat u prethodnom koraku

Osim navedenih podataka moguće je u određenim slučajevima slati i dodatne podatke ako postoje na samom računu (ostali porezi, naknade, iznosi oslobođenja i sl.).

Kad  blagajna ove podatke uspješno dostavi u Poreznu upravu, ono što dobije natrag je JIR. Time je završen proces fiskalizacije računa.

U pravilu, u sustavu Porezne uprave jednom ZK-u odgovara jedan JIR, tj. svaki račun zapravo ima jedinstveni ZK i jedinstveni JIR.

Podijeli:

Niste naš korisnik?

Pripremite se za fiskalizaciju!

Posjetite naš webshop i pronađite odgovarajuće rješenje za svoje poslovanje.

Želim preporuku proizvoda

Ako niste sigurni što vam treba ili nemate vremena, slobodno nas kontaktirajte direktno – rado ćemo pomoći.

Jedna platforma za sve vaše račune.

  • prodaja@adeopos.hr
  • podrska@adeopos.hr
  • 01 660 38 21

Ne propustite bitne vijesti!

Pretplatite se na Adeo POS newsletter

Zapratite nas!

  • Adeo POS 2025. © Sva prava pridržana.
  • Uvjeti korištenja, najma i prodaje
  • Izjava o privatnosti
  • Zaštita osobnih podataka