GREŠKE KOJE MALI PODUZETNICI ČINE U SVAKODNEVNOM POSLOVANJU
i kako ih riješiti
Provjerite jeste li i Vi među njima!
1. Pokušavate sve učiniti sami
Istina je da svaki poduzetnik želi što više poslova odraditi sam, bez pomoći drugih. Trebali biste znati da je vođenje cjelokupnog poslovanja velik izazov za jednu osobu, čak i u slučaju da ima sva potrebna znanja. U jednom trenutku, doći ćete do točke gdje se ne posvećujete dovoljno poslu jer se bojite delegirati određene zadatke na druge. Poduzetnik se treba fokusirati na samu srž poslovanja i prestati trošiti dragocjeno vrijeme na obavljanje poslova koje i drugi zaposlenici mogu učiniti umjesto njega. Potražite pomoć drugog partnera ili zaposlenika, no svakako se pri krajnjoj odluci vodite vlastitim instinktom kako biste se uvjerili da činite pravu stvar.
2. Ne vodite dovoljno računa o klijentima
Čak i ako sami koristite svoj proizvod/uslugu i jako ste zadovoljni, postoji velika vjerojatnost da nisu svi vaši klijenti zadovoljni. Nemojte si dopustiti da izgubite klijenta zbog toga što ne osluškujete njegove zahtjeve. Veći je trošak pridobivanja novoga klijenta nego zadržavanja postojećega. Kako biste bili sigurni da je klijent zadovoljan, odvojite minutu-dvije vremena i razgovarajte s njim o funkcionalnostima proizvoda i eventualnim izmjenama koje možete učiniti kako bi obje strane bile na dobitku. Svrha je poslovanja svakog poduzeća da njihovi klijenti budu zadovoljni i preporukom donose nove kijente.
3. Organizacija vam nije jača strana
Razlika između menadžera i poduzetnika ogleda se u tome da poduzetnik radi sam za sebe, vođen je vlastitim ciljevima, željom za uspjehom, preuzima rizik i brine se za egzistenciju obitelji i svojih zaposlenika. S druge strane, menadžer je osoba koja radi za poduzetnika, vlasnika poduzeća. Ne preuzima rizik poslovanja na sebe i stoga nije uvijek vođen istim motivima.
Prema definiciji poduzetnika karakterizira nemiran duh, vječito traganje za inovacijama, načinima kako nešto promijeniti. On je vizionar i zbog toga često odluta u nepoznatom smjeru i smetne s uma svakodnevne poslove. Često se događa da takva osoba zaboravi dodijeliti radne zadatke zaposlenicima ili i sam izvršiti vlastite. Ako nemate sredstva za zapošljavanje tajnice ili osobnog asistenta ili vam se to ipak čini kao pretjerivanje, investirajte u manji, poslovni informacijski sustav u Cloudu. Moći ćete mu pristupiti s bilo kojeg računala ili gadgeta i svi će vam podaci biti dostupni u trenu.
4. Kupnja skupih informacijskih sustava
Došli ste do točke gdje je posla sve više, broj zaposlenika raste i smatrate da je pravo vrijeme za kupnju informacijskog sustava? Vaša investicija ne treba biti skup i renomiran softver za upravljanje poduzećem. Na tržištu postoji velik broj manjih poslovnih sustava, najčešće iz domaće IT industrije, koji će vam ponuditi iste funkcionalnosti uz značajnu uštedu. Vrlo često od njih ćete dobiti i korisničku podršku uključenu u cijenu, te praćenje zakonskih promjena na našem tržištu.
5. Nepostojanje informacijskih sustava
Ako ste mislili da je najveća greška koju možete napraviti kupnja skupog poslovnog sustava u kojem polovicu funkcionalnosti nikada nećete koristiti, prevarili ste se. Još je veća greška nepostojanje bilo kakvog programa koji bi vam pomogao u svakodnevnom poslovanju. Nemojte si dopusiti da ponude i račune radite u Excelu ili Wordu. Vašem mobitelu možda će se ugasiti baterija baš u trenutku kad vam zatreba kontakt nekog klijenta ili se ne možete sjetiti gdje imate sastanak za pola sata. Primit ćete telefonski upit za neki proizvod, a nećete biti sigurno koliko komada imate na skladištu dok ne izbrojite ručno.
Tehnologija je tu da nam olakša i uljepša svakodnevni život, iskoristite je.
Zanima vas kakav bi vam poslovni sustav bio dovoljan? Ispunite KVIZ i saznajte na vrijeme kako riješiti svakodnevne greške koje poduzetnici čine.
Ukoliko vam se članak svidio, podijelite link.